Du er her

6 - ukers treningsprogram

Uke 1

Gjør deg kjent med BungyPump stavene og lær riktig teknikk ved å ta daglige turer på 30 minutter med 50-60 % av makspuls. Varm opp kroppen og bli vant til BungyPump stavene i løpet av den første uken. Hvile: 0 dager.

Uke 2
Ta tre ganger 40 minutter gange i det tempoet som får deg opp til 50-60 % av makspuls, og to ganger 40 minutters gange som får deg opp til 60-70 % av makspuls. Kroppen din begynner nå å venne seg til de nye treningsrutinene. Hvile : 2 dager.

Uke 3
Øk antall minutter, og hastigheten for hver tur. Ta tre økter 50 - minutters turer som får deg opp til 60-70 % av makspuls, og to økter 50 - minutters turer med intervalltrening som får deg opp til 70-80 % av makspuls. Kroppen begynner å komme i gang med fettforbrenningen.
Hvile : 2 dager.

Uke 4
Øk antall minutter for hver tur ytterligere. Ta to økter 60 - minutters turer som får deg opp til 60-70 % av makspuls og tre økter 45 - minutters turer med intervalltrening som får deg opp til 70-80 % av makspuls. Nå har kroppen din kommet godt i gang med fettforbrenningen.
Hvile : 2 dager.

Uke 5
Nå er du en erfaren bruker av BungyPump . Øk antall minutter for hver tur, og press deg selv ytterligere. Ta tre økter a’ 60 - minutters turer med intervalltrening som får deg opp til 70-80 % av makspuls og to økter a’30 - minutters turer med intervalltrening som får deg opp til 80-90 % av. makspuls. Nå forbedres kondisjonen din.
Hvile: 2 dager.

Uke 6
Den siste uken. Nå går og trener du for fullt. Press deg selv maksimalt. Ta to økter a’ 60 - minutters turer som får deg opp til 70-80 % av makspuls, to økter a’ 60-minutters turer med intervalltrening som får deg opp til 80-90 % av makspuls, en økt på 30 - minutters gange som får deg opp til 100 % av makspuls. Nå ser du tydelige resultater i både kaloriforbruk og kondisjonsforbedring.
Hvile : 2 dager.

Husk ! For å oppnå sine vekt og kondisjonsmål, og fremfor alt føle seg bra, er det viktig å fortsette regelmessig med BungyPump trening. Det er også viktig å finne den riktige balansen mellom kosthold , trening og hvile. Finn våre beste øvelser her